Frågor och svar

Kundregistrering

Hur blir jag kund hos er?
Svar: För att kunna bli kund hos oss måste du göra en kundregistrering. Detta gör du antingen genom att skicka in en kundansökan, utskrivbart kundregistreringsformulär finner du här, eller registrerar dig direkt på webben här

Inlogg

Varför kan jag inte logga in på min sida?
Svar: Här hittar du all nödvändig information om inlogg på hemsidan. 

Produkter

Jag kan inte hitta produkten jag söker, varför?
Svar: Kontrollera först så att du slagit rätt artikelnummer eller rätt benämning i våran sökfunktion, fler söktips hittar du här. Om du fortfarande inte hittar produkten kan det hända att den utgått ur vårt sortiment. Detta kan bero på ändrade avtal med leverantören eller att vi valt att plocka bort produkten av något skäl.

Vad betyder (BV) framför benämningen på en produkt? 

Svar: (BV) betyder beställningsvara. För information om leveranstid var vänlig kontakta kundtjänst +46(0)911- 23 33 00 eller info@trixie.se

Hur vet jag om en produkt finns i lager?
Svar: Om du går in på produktsidan genom att klicka på produktens namn så ser du under produktbenämningen om produkten finns i lager eller ej. Visas en grön cirkel och det står "I lager" finns den i vårat lager. Visas däremot en röd cirkel och det står "Ej i lager" finns den inte vårat lager för stunden. Detta kan du även se i kassan då du ska skicka iväg din beställning. De varor som inte finns i lager men som kommer att komma in kommer då att restas till nästa order du lägger.

Hur lång tid tar det innan det inkommer mer av en slutsåld produkt?
Svar: Det beror helt och hållet på våra leverantörer som finns utspridda över hela världen. Så länge produkten inte har utgått ur vårt sortiment så kan vi meddela er om ungefär när en ny leverans kommer att inkomma. För mer information vänligen kontakta vår kundtjänst. Annars kommer lagersaldot i webshopen att ändras direkt varorna har inkommit och plockats upp här hos oss.

Var hittar jag information om en produkt?
Svar: Under varje produktsida hittar du mer information om varje produkt. Klicka på produktens namn i produktöversikten och du kommer slussas visare till produktsidan. Under produktbilden finns ibland 2 eller 3 flikar.

  • Fliken Info: Här hittar du information om den specifika produkten.
  • Fliken Läs mer: Här kan du läsa mer om varumärket, varningstexter eller liknande.
  • Vi tipsar: Här hittar du tips på andra produkter som kan komplettera den produkt du besöker.

Om det ej finns någon info om en produkt och du har frågor vänligen kontakta oss.

Varför ser jag inga priser i webshopen?
Svar: Du måste vara inloggad för att kunna se priser i webshoppen. Om du trots allt är inloggad men ändå inte ser priser kontrollera så du inte har dolt dina priser. Detta gör du genom att scrolla ned till länkarna allra längst ned på sidan samt klickar på länken "visa priser" under inställningar. Du ser produkternas priser både i webshoppens översikt och under varje produktsida. Klicka på produktens benämning i översikten för att komma till själva produktsidan.

Passar produkten på en specifik hundras?
Svar: Eftersom hundars storlek är individuell så råder vi dig att mäta hals, rygglängd och bröstomfång och sedan titta under den produktinformation som finns här i webshopen under respektive produkt.

Finns produkten i fler färger?
Svar: De färger som finns är de färger som visas i webshopen under resp. produktsida via en liten miniatyrbild. Dessa produkter har samma art.nr men levereras i blandade färger. Vill du trots allt ha en specifik färg så måste du ange detta i meddelandefältet i kassan innan du skickar iväg din order. Ange då art.nr samt önskad färg. Ibland finns det ett begränsat antal färger detta kan bero på ändrade avtal med leverantören, för liten efterfrågan eller för att det helt enkelt har tagit slut av den färgen. Det är därför svårt att garantera att ni kommer att få den färg ni önskar i meddelandefältet.

Övriga produkter med olika färger och olika artikelnummer beställs som vanligt under respektive produktsida i webshoppen.

Finns produkten i fler storlekar?
Svar: De storlekar som finns är de storlekar som visas i webshopen under respektive produktsida. Varje storlek har oftast ett eget artikelnummer och vilken storlek en produkt har står oftast med i produktbenämningen. Ibland finns det ett begränsat antal storlekar detta kan bero på ändrade avtal med leverantören, för liten efterfrågan eller för att det helt enkelt har tagit slut av den storleken.

Hur ändrar jag antalet produkter jag vill beställa?
Svar: Observera! Står det en siffra vid "min kvant" på produktsidan betyder det att det är det minsta antalet som går att beställa från den produkten. Detta är även ifyllt i förväg på de produkter som har detta. "Min kvant: 6" betyder ex. att du måste beställa minst 6 av den produkten. Vill du beställa ett större antal går detta att justera med pilarna i antalrutan. Ska du ha ett större antal och min kvant är 6 blir antalet 6 till dvs. 12. I annat fall där min kvant ej är angiven kan du beställa hur många du själv vill genom att ange detta i antalfältet på produktsidan eller i antalfälten i antingen kundkorgen eller kassan.

Kan jag specialbeställa produkter som inte finns i sortimentet?
Svar: Det beror på vad det är för produkt, efterfrågan av en produkt samt avtal med leverantör. I vissa fall kan vi göra en specialbeställning. Om det är någon produkt du kanske saknar i vårt sortiment, och som du gärna vill att vi ska ta in kan du använda din önskelista. Denna hittar du då du är inloggad i webshoppen längst ned i vänstermenyn under "Butikssidor". Fyll i all den information du har om den produkt du önskar att vi ska ta in och tryck på "Skicka".

Hur sparar jag min varukorg?
Svar: Du behöver inte göra något. Har du redan lagt produkter i din varukorg men vill återkomma för att lägga på fler produkter i din varukorg vid ett senare tillfälle kan du tryggt stänga ned webbläsaren eller logga ut. Dina varor kommer att ligga kvar i varukorgen till nästa gång du besöker webshoppen eller loggar in. Obs! Dina varor skickas dock ej iväg förrän du klickat på "Skicka beställning" som är det sista steget i kassaflödet.

Hur sparar jag produkter som favoriter?
Svar: Om du ofta beställer samma produkter kan det vara bra att lägga in dessa produkter som favoriter. Detta gör du genom att gå in på produktens produktsida genom att klicka på produktens namn i produktöversikten. När du kommit till produktsidan klickar du på den blå knappen "Lägg som favorit" som du hittar under den gröna köpknappen. När du lagt till alla dina favoritprodukter till favoriter kan du gå in på favoritöversikten. Denna hittar du då du är inloggad i webshopen längst ned i vänster meny under "Butikssidor". Under länken "Favoriter" kan du sedan justera produkterna till önskat saldo eller ta bort produkter samt lägga till dessa i din varukorg.Väljer du att lägga in dom i din varukorg så hamnar alla de favoritprodukter du valt och som syns i översikten i varukorgen.

Order

Hur kan jag lämna in min order?
Svar: Vi tar emot din order via fax, mail, telefon och självklart via vår webshop. Har du säljbesök tar vi även emot din order via våra säljare ute på fält. Våra kontakuppgifter så som telefon och faxnummer finner du här.

Hur lägger jag en order i webshopen?
Svar: Du väljer produkter du vill lägga på din order genom att söka reda på dom i vår webshop via de olika söktipsen som vi nämner här, eller genom att navigera dej runt bland kategorierna. När du hittat den produkt du söker klickar du på den gröna köpknappen vid produkten eller på produktens sida och produkten läggs då i din varukorg. OBS! Klicka bara en gång på köpknappen. Mer om hur du handlar kan du läsa här. När du är klar med din order klickar du på varukorgen högst upp i högra hörnet. Där kan du justera din order ytterligare. När du är nöjd klickar du på knappen "Gå till kassan" i varukorgens högra hörn. Kontrollera att dina uppgifter stämmer, läs igenom försäljningsvillkoren och bocka i att du accepterar dessa. Klicka sedan på "Skicka beställning"!

Frakt och leverans

Vad har ni för fraktfri gräns?
Svar: Vår fraktfria gräns är 4000 kr. Mer om vår fraktinformation kan du läsa i kassan under Leverans- och betalningsmetod genom att klicka på den gröna länken "Se tabell".

Vilken leveranstid har min order?
Svar:  Normal leveranstid är två dagar.

Vem levererar mina varor?
Svar: Vi har avtal med posten och det är dom som levererar alla våra varor i normala fall. 

Jag har inte fått min order, vart är den?
Svar: Alla våra varor transporteras med posten och kan spåras med kollinummer via Postens hemsida. När varorna skickas får du ett mail (till den mailadress du registrerade hos oss som kund) med aktuellt kollinummer. Har du inte mottagit detta mail går det bra att kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper till.

Jag har fått fel produkt vad gör jag?
Svar: Du kan returnera produkten, läs mer om hur du går tillväga här.

Jag har fått fel produkt, men vill ändå behålla den vad gör jag?
Svar: Kontakta oss så löser vi det.

Det saknas delar till min produkt vad gör jag?
Svar: Ring till oss så kan vi skicka dig nya delar om det finns. Om vi ej har nya delar kan du returnera din vara mot en ny (om det finns i lager) eller göra ett återköp.

PR & POS Material

Vilket marknadsföringsmaterial får jag använda mig av i min butik?
Svar: Som kund hos oss får du använda dig av allt marknadsföringsmaterial som vi har lagt upp här på vår hemsida i försäljningssyfte. Oavsett om det gäller skyltar, broschyrer, produktbilder eller demofilmer.

Vart hittar jag skyltar, broschyrer och övrigt säljmaterial?
Svar: De vanligaste säljmaterialen så som skyltar och broschyrer hittar du för nedladdning under "Butikssidor" (längst ned i vänstermenyn i webbshoppen) och länken "Säljmaterial". OBS! Du måste vara inloggad för att kunna se denna meny. Välj önskat varumärke och önskat PR-material och välj sedan att spara ned det på din dator eller skriv ut det. Det går även att beställa tryckt PR material till din butik. Kontakta oss för mer information.

Vart hittar jag produktbilder?
Svar: Produktbilderna som finns i vår webbshop under respektive produkt kan du spara ned på din dator och funkar utmärkt för användning på webben. Behöver du större och mer högupplösta bilder för tryck så kan du kontakta oss.

Vart hittar jag alla nödvändiga blanketter, mallar och formulär?
Svar: Under "Butikssidor" (längst ned i vänster meny i webbshopen) och länken "Blanketter". OBS! Du måste vara inloggad för att kunna se denna meny. Under "Blanketter" hittar du bland annat; Faxmall, Försäljningsvillkor, Kundregistrering, Ordersedel och Retursedel.

Övriga tjänster

Hur börjar jag prenumerera på ert nyhetsbrev?
Svar: För att kunna registrera prenumeration på nyhetsbrev måste du vara inloggad på hemsidan. Du hittar prenumerationsrutan nästan längst ned till höger på hemsidan. Vill du börja prenumerera på nyhetsbrevet skriver du in din e-postadress i fältet och klickar sedan på knappen "Prenumerera" . När du gjort detta kommer vi att mottaga din förfrågan och skickar sedan ut ett nyhetsbrev till din e-post då det är dags att informera dig om något. 

 

 

 

 

 


TRIXIE Sverige AB logotyp

Det mesta och bästa för våra husdjur!

Vi är en bred grossist för Fackhandeln, som har funnits i branschen sedan 1981. Vi har ingen försäljning direkt till privatpersoner, vårt stora sortiment hittar du i välsorterade zoobutiker.